close

倫敦地鐵爆炸案的照片也曾出現在世界新聞攝影展的展場中,這首歌就是當時爆炸案發生後coldplay寫給倫敦人的. 

後來在一部紀錄片“young at heart”中,我聽到了老人搖滾樂團的版本,令人動容.  也許是生命的那些歷練吧!我有時更喜歡老先生的版本!

coldplay版 


一位生命走到生命尾聲的老先生所唱

 

Fix You 

When you try your best, but you don't succeed

當你努力 卻只換來失敗的時候

When you get what you want, but not what you need

當你得到所期盼,卻不是你所需要的時候

When you feel so tired, but you can't sleep

當你精疲力盡,想休息喘口氣的時候

Stuck in reverse

卻只能深陷在挫折裡



When the tears come streaming down your face

當眼淚不停地從你的臉上滑落

When you lose something you can't replace

當你失去了這輩子都無法代替的一切

When you love someone, but it goes to waste

當你發現對方根本不值得你去愛

Could it be worse?

還有更糟的時候嗎?

Lights will guide you home

留一盞燈指引你回家

And ignite your bones

燃起一把火溫暖你的身

And I will try to fix you

而我會試著去填滿你的心

And high up above or down below

不論你身處在人生的高潮或低潮

When you're too in love to let it go

不管你是否因為愛的太深,而無法捨棄


If you never try, then you'll never know

如果你從未去嘗試,你將永遠不知道


Just what you're worth

你人生的價值在哪裡?



Lights will guide you home

留盞燈讓你不會迷失路途

And ignite your bones

燃一把火讓你不再心寒

And I will try to fix you

而我會試著去填滿你的心

Tears stream down your face

當你的臉上佈滿了淚水

When you lose something you cannot replace

當你失去了這輩子最重要的一切

Tears stream down your face

當你的淚已潰堤

And I... 而我...



Tears stream down your face

當你的臉上佈滿了淚水


I promise you that I'll learn from my mistakes

我承諾,我將從錯誤中記取教訓


Tears stream down your face

你的淚已潰堤


And I... 而我...



Lights will guide you home

會為你留一盞燈,指引你回家


And ignite your bones

我會為你燃起一把火,溫暖你的身體


And I will try to fix you

我會試著去填滿你的心

arrow
arrow
    全站熱搜

    sarinayeh 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()